Hankinta, lisämäärittely, koronapandemiasta elpyminen, sosiaali- ja terveystoimiala
Koronaelpymisprojektin lisämäärittelyn hankinta
Päätös
Tietohallintopäällikkö päätti hankkia hankintalain 15 §:n perusteella koronaelpymis- sekä tiedolla johtaminen, raportointi/tietoallas -projekteille määrittelyosaamista Oy Apotti Ab:ltä. Työ arvioidaan toteutettavan ajalla 1.4.2022–30.4.2022. Hankinnan kokonaiskustannukset ovat enintään 213 267,67 euroa (alv 0 %).
Päätöksen perustelut
Sosiaali- ja terveystoimiala on käynnistänyt koronaelpymisprojektin, jonka tavoitteena on määritellä, pilotoida ja ottaa tuotantokäyttöön datavetoinen malli preventiivisten interventioiden tunnistamiseen haastavissa kohderyhmissä. Perinteiset viestintäkeinot eivät tavoita näissä kohderyhmissä olevia ihmisiä ja heille ei ole olemassa riskitekijäpohjaista hoitosuunnitelmaa. Näiden seurauksena nykyisten resurssiallokaatioiden niukkuuden vuoksi kohderyhmään kuuluvat eivät saa tarvitsemaansa apua ennen sairauksiensa kriisiytymistä. Koronaelpymisprojektin toteuttamisessa Apotti-järjestelmässä olevilla tiedoilla on keskeinen rooli, ja tietoarkkitehtuurissa Apotti-tietojen integraation arvioidaan olevan ensisijainen prioriteetti. Projektin mahdollistamiseksi on laadittu sovellusarkkitehtuuri (tietohallintopäällikkö 66 § 9.12.2021, 59 784 euroa) sekä laadittu tarkempi määrittely (tietohallintopäällikkö 10 § 22.2.2022, 189 706 euroa) projektin toteuttamista varten. Hankinnan kokonaisarvo tämän hankinnan jälkeen 462 757,67 euroa. Helsingillä on tarve hankkia projektille määrittelyyn liittyvää osaamista, jotta projektin määrittelemä tekninen ympäristö, integraatiot ja loppukäyttäjien palvelut voidaan määritellä siihen vaiheeseen, että mahdollisesta toteutustyön käynnistymisestä voidaan tehdä päätös. Tarkempaa määrittelyä varten projektin tulee tehdä ympäristön tekninen valmistelu, käyttökokemuksen testaamista ja validointia testidatalla. Koronaelpymisprojekti tulee hyödyntämään samaa teknistä ympäristöä, jota kehitetään tiedolla johtaminen, raportointi/tietoallas -projektissa.
Tätä varten hankitaan Oy Apotti Ab:ltä määrittelyyn palvelua, jolla tarvittavat osa-alueet voidaan testata ja toteuttaa huomioiden tuotantokäyttöä varten tarvittavat ympäristön tietosuojakäytänteet ja tietoturvallisuuspalvelut. Palvelun käyttöönotosta tehdään oma päätöksensä.
Hankinnan kustannukset maksetaan koronaelpymis- sekä tiedolla johtaminen, raportointi/tietoallas -projekteille varatuista määrärahoista.
Oy Apotti Ab on kaupungin sidosyksikkö. Hankintalakia (1397/2016) ei sovelleta hankintoihin, jotka hankintayksikkö tekee sidosyksiköltään (hankintalaki 15 §).
Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 18.1.2022 § 7.
Detta beslut publicerades 01.04.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Iiro Jarnila, tilastopäällikkö, puhelin: 09 310 22921