Hankinta, sääntökirja, muutos 2022, suun terveydenhuollon kokonaishoidon palveluseteli, sosiaali- ja terveystoimiala
Sääntökirja suun terveydenhuollon kokonaishoidon (KOHO) palvelusetelille 2022
Päätös
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja hyväksyi liitteenä olevan sääntökirjan suun terveydenhuollon kokonaishoidon palvelusetelille.
Tämä päätös korvaa 11.4.2022 lukien toimialajohtajan päätöksen 2.7.2021 § 118.
Päätöksen perustelut
Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti 17.9.2013 § 302, että palveluseteli on 1.1.2014 alkaen yksi suun terveydenhuollon palvelujen järjestämistapa. Virastopäällikkö päätti 15.10.2013 § 267, että suun terveydenhuollossa keskitettyjen palvelujen johtava ylihammaslääkäri tai hänen sijaisensa hyväksyy suun terveydenhuollon palvelusetelitoiminnan palveluntuottajat sekä peruuttaa hyväksymisen.
Sosiaali- ja terveyslautakunta hyväksyi 17.11.2020 (§ 216 ) uuden suun terveydenhuollon kokonaishoidon (KOHO) palvelusetelin yhdeksi suun terveydenhuollon palvelujen järjestämistavaksi 1.1.2021 alkaen sekä vahvisti uuden kokonaishoidon palvelusetelin arvon 1.1.2021 alkaen.
Sosiaali-ja terveyslautakunta hyväksyi 22.6.2021 (§132) muutokset suun terveydenhuollon kokonaishoidon (KOHO) palvelusetelin korvausmalliin.
Sosiaali-ja terveyslautakunta on 1.2.2022 hyväksynyt (§13) suun terveydenhuollon kokonaishoidon (KOHO) palvelusetelin arvon ja korvausmallin muutokset.
Sääntökirja on asiakirja, jolla kunta (Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimiala) asettaa palveluntuottajille palvelusetelilain 5 §:ssä tarkoitetut hyväksymiskriteerit. Kunta velvoittaa palveluntuottajaa noudattamaan sääntökirjan määräyksiä. Yksityinen palveluntuottaja sitoutuu noudattamaan sääntökirjan ehtoja siitä alkaen, kun palveluntuottaja hyväksytään palvelusetelillä hankittavien sosiaali- ja terveyspalvelujen tuottajaksi.
Keskeisimmät muutokset sääntökirjassa kohdistuvat palvelusetelin arvon korotukseen ja korvausmallin muutokseen. Palvelukuvaukseen tai palvelun sisältöön ei ole tehty merkittäviä muutoksia.
Hallintosäännön 18 luvun 3 §:n 2 momentin 7 kohdan mukaan sosiaali ja terveystoimialan toimialajohtaja päättää palveluntuottajille asetettavista vaatimuksista ja viranhaltijoista, jotka hyväksyvät palveluntuottajat.
Detta beslut publicerades 05.04.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Susanna Ilonen, ylihammaslääkäri, puhelin: 09 310 440 80