Sopimuksen irtisanominen, ATJ-järjestemä sosiaali- ja terveystoimiala
ATJ ylläpitosopimuksen ja ATJ kehittämisen puitesopimuksen irtisanominen
Päätös
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti irtisanoa liitteenä olevan ATK-ylläpitosopimuksen 1132/93 ja Puitesopimuksen 20608 asiakastietojärjestelmä ATJ:n kehittämiseksi konsultointi ja projektipalveluista päättymään 31.12.2022.
Päätöksen perustelut
Sosiaalilautakunta oikeutti 14.1.1986 sosiaaliviraston tekemään atk-palvelusopimuksen ATJ-järjestelmän ensimmäisten osien rakentamisesta. Järjestelmän koekäyttö ja asteittainen käyttöönotto tapahtui 1987- 1989. Sosiaalilautakunta oikeutti 28.2.1989 (§ 103) sosiaaliviraston tekemään ATJ asiakastietojärjestelmän palvelusopimuksen Pääkaupunkiseudun tietokeskuksen kanssa. Nykyisen voimassa olevan ATK-ylläpitosopimuksen 1132/93 ovat allekirjoittaneet Helsingin kaupungin sosiaaliviraston toimitusjohtaja ja hallinnon sihteeri 4.5.1993. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja siinä on kahden kuukauden irtisanomisaika.
ATJ-kehittämisen raamisopimuksen Puitesopimuksen 20608 asiakastietojärjestelmä ATJ:n kehittämiseksi konsultointi ja projektipalveluista ovat allekirjoittaneet sosiaaliviraston sosiaalijohtaja ja tietohallintopäällikkö 13.2.2009. Puitesopimus on toistaiseksi voimassa ja siinä on kuuden kuukauden irtisanomisaika.
ATJ-tietojärjestelmä on korvattu Apotti-tietojärjestelmällä asteittain vuonna 2021. ATJ on tällä hetkellä katselukäytössä; lisäksi joitakin liittymiä on vielä tuotantokäytössä vuoden loppuun. Järjestelmän koko käyttö päättyy 31.12.2022.
Sopimukset irtisanotaan tällä päätöksellä päättymään 31.12.2022.
Sosiaali-ja terveystoimialan toimialajohtajan oikeus päättää sopimusten irtisanomisista perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 18.1.2022 § 7.
Detta beslut publicerades 31.05.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Maarit Vajavaara, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 43309