Hankinta, hinnan korotus, vedenpuhdistusjärjestelmän korjaus- ja huoltotyöt, Pirkkolan uimahalli, Rakentamispalveluliikelaitos
Hinnan korotus, vedenpuhdistusjärjestelmän korjaus- ja huoltotyöt, Pirkkolan uimahalli
Päätös
Yksikönjohtaja päätti korottaa aiemmin tekemänsä päätöksen 25.7.2022 § 18 mukaista ennakoitua arvoa 13 800,00 eurolla. Hankinnan ennakoitu arvo nousee päätöksen myötä 86 200,00 eurosta
100 000,00 euroon (AVL 8 c §).
Hankintasopimus ei synny tällä päätöksellä, vaan myöhemmin tehtävällä erillisellä tilauksella.
Päätöksen perustelut
Yksikönjohtaja on tehnyt hankintapäätöksen 25.7.2022 § 18 Pirkkolan uimahallin vedenpuhdistusjärjestelmän korjaus- ja huoltotöistä. Urakoitsijaksi valittiin EnviroProcess Urakointi Oy ja hankinnan ennakoitu arvo oli 86 200,00 euroa (AVL 8 c §).
Alkuperäisten suunnitelmien mukaan Pirkkolan uimahallin teknisiin tiloihin oli tarkoitus rakentaa nykyasetusten mukaiset kemikaalihuoneet teknisten tilojen yhteyteen . Töiden edetessä teknisestä tilasta löytyi reitti tunneliin, josta ei ollut etukäteen tietoa. Tunnelia ei haluttu peittää, joten kemikaalihuoneiden sijaintia muutettiin. Siirron vuoksi tiloihin oli rakennettava lisäseinä. Suunnitelmamuutosten myötä urakkaan liittyvät työt lisääntyivät alkuperäisestä.
Sopimuskumppanin vaihtaminen ei ole mahdollista taloudellisista ja teknisistä syistä kesken rakennusurakan, sillä alkuperäisellä urakoitsijalla on lisätyötarpeen tullessa ilmi ollut aiemmat urakkaan liittyvät työt käynnissä työmaalla. Urakoitsijan vaihtaminen töiden ollessa kesken aiheuttaisi huomattavia lisäkustannuksia, aikatauluviivettä sekä vaikuttaisi urakan vastuukysymyksiin tilaajan kannalta epäedullisesti. Hankinta alittaa kansallisen kynnysarvon.
Hankintayksikkö on katsonut kokonaistaloudellisesti edullisimmaksi tilata urakan edellä mainitut työt EnviroProcess Urakointi Oy:ltä, joka on sitoutunut toteuttamaan urakan mukaiset työt urakkasuunnitelmien mukaisesti.
Hankintayksikkö on tarkastanut EnviroProcess Urakointi Oy:n tilaajavastuulain (1233/2006) 5 §:ssä tarkoitetut selvitykset ja todennut niiden olevan kunnossa.
Detta beslut publicerades 21.12.2022
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Jari Mikkola, rakennuspäällikkö, puhelin: 09 310 28832