Hankinta, terveysasemien takaisinsoittojen asiakastyytyväisyyskyselyt, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2022-014560
Ärendet har nyare handläggningar
§ 45
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Terveysasemien takaisinsoittojen asiakastyytyväisyyskyselyt

Informationsförvaltningschef

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti hankkia Helsingin kaupungin palvelukeskus -liikelaitoksen tarjousten (14.2.2022 ja 8.11.2022) mukaisesti Genesys-kontaktienhallintajärjestelmään jokaisen terveysaseman takaisinsoittoon asiakastyytyväisyyskyselyn kolmikielisenä. Hankinnasta tehdään erillinen tilaus Helsingin kaupungin palvelukeskus -liikelaitokselle yhteistyöasiakirjan mukaisesti.

Asiakastyytyväisyyskyselyyn Genesyksen osalta liittyvät kertaluonteiset kustannukset ovat 193 002 euroa (alv 0%) ja vuotuiset ylläpitokustannukset ovat 21 942 euroa (alv 0%). Hankinnan kokonaisarvo neljälle vuodelle laskettuna on 280 770 euroa (alv 0%). Mainittujen kustannusten lisäksi tulee tekstiviestien lähetys- ja vastaanottokustannukset sekä asiakastyytyväisyyskyselyn ylläpitomaksut.

Hankinnan kertaluonteiset kustannukset maksetaan keskitetyistä atk-investointimäärärahoista ja ylläpitokustannukset maksetaan keskitetyistä ict-kuluista. Tekstiviesti- ja asiakastyytyväisyyskyselyn kustannuksista vastaa toiminta.

Päätöksen perustelut

Terveysasemien tuloskortilla on tavoite, että kaikille terveysasemien takaisinsoitoille tehdään asiakastyytyväisyyskysely. Asiakastyytyväisyyskyselyä on pilotoitu terveysneuvonnan puhelinpalvelussa ja todettu siellä hyväksi. Kysely tukee tiedolla johtamista.

Hankinta tehdään sidosyksikköhankintana Palvelukeskus Helsingiltä. Hankintalakia ei sovelleta kuntien sisäisiin hankintajärjestelyihin (hankintalaki 1397/2016 15 §). Päätös sisältää palveluihin liittyvät kustannukset.

Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 24.5.2022 § 104.

Detta beslut publicerades 15.12.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Hilla-Maaria Kauranne, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 45088

hillamaaria.kauranne@hel.fi

Beslutsfattare

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö