Virkasuhteen täyttäminen, Pohjoisen asiakasohjaus, asiakkuusvastaava, työavain SOTE-03-199-23

HEL 2023-002847
Ärendet har nyare handläggningar
§ 9

Asiakkuusvastaavan viran täyttäminen, arviointitoiminta, Pohjoisen asiakasohjaus, työavain SOTE-03-199-23

Chef för klienthandledning

Päätös

Asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, kokemuksen ja haastattelussa osoitetun soveltuvuuden perusteella terveydenhoitaja ylempi AMK ********** asiakkuusvastaavan virkaan (vakanssinumero 026790, toimintayksikkö 397130, työpiste 100050) 27.3.2023 lukien 3142,21 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaika on kuusi kuukautta.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otettu on esittänyt hyväksyttävän selvityksen tartuntatautilain 48 §:n mukaisesta rokotussuojastaan. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Päätöksen perustelut

Asiakkuusvastaavan virka tuli avoimeksi 13.2.2023.

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 22.12.2022 § 199 mukaan asiakkuusvastaavan virkaan ottaa asiakasohjauspäällikkö.

Asiakkuusvastaavan tehtävänä on toimia pohjoisen alueen asiakkaiden kotiin vietävien palveluiden asiantuntijana ja palvelupäätösten sekä yksilöhuollon päätösten tekijänä. Asiakkuusvastaava edistää tiimissä palvelujen oikea-aikaista kohdentamista asiakkaiden tarpeiden mukaisesti ja seuraa palvelujen tasalaatuista toteutumista kotihoidon palvelualueilla.

Asiakkuusvastaava osallistuu palvelu- ja hoitoketjujen sujuvuuden edistämiseen ja asiakasprosessien kehittämiseen monialaisissa yhteistyöverkostoissa sekä toimii palvelujen asiantuntijana alueen yhteistyöryhmissä. Tiimin opiskelija-asioiden koordinointi yhdessä opiskelijavastaavan kanssa sekä uusien työntekijöiden perehdyttämisen koordinointi ja tiimiläisten ohjeistus asiakas ja palveluprosesseihin kuuluvat myös asiakkuusvastaavan työnkuvaan. Työssä asiakkuusvastaavaa tukee moniammatillinen tiimi, johon kuuluu sosiaalityöntekijöitä, asiakasohjaajia, toinen asiakkuusvastaava sekä asiakkuuspäällikkö.

Asiakkuusvastaava toimii arviointitoiminnan asikasohjausyksikössä tiimivastaavana ja asiakkuuspäällikön työparina sekä asiakkuuspäällikön sijaisena.

Asiakkuusvastaavan viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain 817/2015 (8§) mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi) sairaanhoitaja/terveydenhoitaja, joka sisältää kehittämis- ja johtamisopintoja vähintään 30 op. tai erikoissairaanhoitaja (vanhamuotoinen) tai aikaisempi vastaava opistoasteen tutkinto täydennettynä soveltuvalla johtamiskoulutuksella.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Asiakkuusvastaavan virka (vakanssinumero 026790) on ollut julkisesti haettavana 1.2. - 16.2.2023 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun ulkoisessa haussa.

Määräajassa hakemuksen jätti 15 hakijaa. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Vaadittu kelpoisuus on yhdeksällä hakijalla.

Hakemusten perusteella haastatteluun kutsuttiin 14.2.2023 **********

Haastattelun suorittivat asiakkuuspäällikkö ********** ja asiakkuusvastaava **********

********** on koulutukseltaan terveydenhoitaja ylempi AMK. **********

Hakemuksen ja haastattelun perusteella ********** osoitti asiakasohjauksen asiakkuusvastaavan virassa edellytettäviä vahvuuksia. Hänellä on vahva kokemus Helsingin kotihoidosta useammasta yksiköstä sekä hoitajana että myös kotihoidon esihenkilönä toimimisesta. Hänellä on edellytykset toimia kotiin vietävien palveluiden asiantuntijana asiakasohjauksessa ja esihenkilön työparina. Hän hallitsee hyvin henkilöstön perehdytyksen ja hänellä on hyvät ohjaustaidot.

Koulutuksen, kokemuksen ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** on parhaat edellytykset asiakkuusvastaavan viran hoitamiseen Pohjoisessa asiakasohjausyksikössä.

Detta beslut publicerades 24.03.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Elina Määränen, asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 23317

elina.maaranen@hel.fi

Beslutsfattare

Eeva Raulos
asiakasohjauspäällikkö

Bilagor

1. Hakijaluettelo SOTE-03-199-23

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.