Hankinta, hinnantarkastukset vuonna 2023, Wepas -Wetterin palveluasumisyhdistys ry, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

HEL 2023-004184
Ärendet har nyare handläggningar
§ 79
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Wepas-Wetterin palveluasumisyhdistys ry:n hinnankorotuspäätös vuodelle 2023

Chef för köpta tjänster inom funktionshinderarbete

Päätös

Vammaistyön ostopalvelupäällikkö päätti hyväksyä Wepas-Wetterin (1105567–2) asumispalveluyhdistys ry:n hinnankorotusesityksen avustuspalveluiden asukaspäivämaksuun.

Vammaistyön ostopalvelupäällikkö päätti, että 1.11.2023 alkaen palvelun asukaspäivämaksu on 232,02 euroa vuoden 31.12.2023 loppuun.

Hinnankorotusesitys koskee seitsemää (7) asumispalveluyhdistyksen asiakasta.

Päätöksen perustelut

Wepas-Wetteri asumispalveluyhdistyksen ry:n ja Kaakkoisen sosiaalikeskuksen välillä on 12.11.1998 tehty ostopalvelusopimus. Sopimus on tullut voimaan 1.1.1999. Sopimus jatkuu Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan perhe- ja sosiaalipalvelujen vammaistyössä.

Hinnankorotuksen kohteena on henkilökohtaisen avun turvin toteutettu vammaispalvelulain mukainen palveluasuminen Wepas-Wetteri ry:n jäsenille.

Asukkaille on yksilöllisin viranhaltijapäätöksin myönnetty palveluasuminen kotiin.

Asukaspäivämaksun korotus perustuu sosiaalipalvelualan kesäkuussa 2023 hyväksymiin palkkaratkaisuista johtuneisiin lisäkustannuksiin 1.9.2023 alkaen. Lisäksi hintojen korotuksiin vaikuttavat palveluntuottamisesta aiheutuvien välittömien ja välillisten kustannusten nousu. Yhdistyksen asiakkaiden yksilöllisen palveluiden tarve on selkeästi kasvanut vuoden aikana. Yhdistyksen vapaana olevaan tilaan on saatu heinäkuussa uusi asukas.

Wepas-Wetteri ry:n jäsenten itsenäisen asumisen turvaava palvelu on 1.1.1999 alkaen järjestetty siten, että yhdistys organisoi henkilökohtaisten avustajien rekrytoinnin, palkanmaksun ja työvuorosuunnittelun itse vuosittain päivitettävän toteuttamisohjelman mukaisin periaattein ja kustannuksin. Helsingin kaupunki vastaa, että myyjällä on käytössään Kiinteistöosakeyhtiö Abraham Wetterin tie 11:n kiinteistössä kalustettu huoneisto, joka toimii työntekijöiden sosiaalitilana ja jonka kautta lähdetään avustajatehtäviin.

Hinnan korotuksen osuus, joka on 30,31 euroa vuorokausi, lisätään aikaisemmin sovittuun 201,71 euron asukaspäivämaksuun.

Hinnankorotusesitys on käsitelty vammaistyön ostopalveluissa. Laskennan perusteena on tosiasialliset kustannusmuutokset, joiden kustannusvaikutus vuoden 2023 loppuun on 12942,37 euroa.

Vammaistyön ostopalvelupäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalla 14.2.2023 § 28.

Detta beslut publicerades 10.11.2023

MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN

Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.

OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika

Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun
asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla

  • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaa-
    timus kohdistuu
  • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.

Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvit- tavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaa- timuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoi- tettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen.

Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksi-
saannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloa- jan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaati- musajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700 

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyt- tää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Marita Lehtinen, suunnittelija, puhelin: 09 310 37453

marita.lehtinen@hel.fi

Beslutsfattare

Minna Eronen
ostopalvelupäällikkö