Virkasuhteen täyttäminen, arviointitoiminta, Lännen asiakasohjaus, sosiaalityöntekijä, työavain SOTEPE-03-314-23
Virkasuhteen täyttäminen, Lännen asiakasohjaus, sosiaalityöntekijä, työavain SOTEPE-03-314-23
Päätös
Arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, työkokemuksen ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** sosiaalityöntekijän virkaan (vakanssinumero 042605, toimintayksikkö 397130, työpiste 100030) 3532.08 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.
Koeaikaa ei aseteta.
Virkasuhteen toimipaikka palvelussuhteen alkaessa on sosiaali-, terveys- ja pelastustoimi/sairaala- kuntoutus ja hoivapalvelut /arviointitoiminta/ Lännen asiakasohjaus.
Päätöksen perustelut
Sosiaalityöntekijän virka tuli haettavaksi 1.5.2023
Sosiaalityöntekijän virka (vakanssinumero 042605) on ollut julkisesti haettavana Helsingin kaupungin avoimet työpaikat Internet-sivuilla ja työhallinnon avoimet työpaikat –Internet-sivuilla ajalla 30.3 - 14.4.2023.
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 25.1.2018 § 7:n mukaan sosiaalityöntekijän virkaan ottaa asiakasohjauspäällikkö.
Sosiaalityöntekijän viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain 817/2015 (7§, 32§) mukainen sosiaalityöntekijän kelpoisuus.
Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.
Kielitaitovaatimuksena on hyvä suomen kielen suullinen ja kirjallinen taito sekä tyydyttävä ruotsin kielen suullinen taito.
Asiakasohjausyksikön sosiaalityöntekijän tehtävänä on vastata erityisen tuen tarpeessa olevien ja muiden vaativien asiakkaiden palvelutarpeenarvioinnista, sekä siitä, että asiakas saa tarvitsemansa tuen ja palvelut mahdollisimman sujuvasti, asiakaslähtöisesti ja kustannustehokkaasti. Työ edellyttää kokemusta Helsingin kaupungin ikääntyneiden palveluntarpeenarvioinnista, gerontologista osaamista sekä Helsingin vanhuspalvelujen palvelurakenteen ja hoitoketjujen hahmottamista.
Määräajassa hakemuksen jätti 3 hakijaa, joista yksi ei täyttänyt asetetuttuja kelpoisuusehtoja koulutuksen perusteella. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.
Hakemusten perusteella kutsuttiin haastatteluun ********** sekä ********** Haastattelijana toimi asiakkuuspäällikkö **********
********** on valmistunut valtiotieteiden maisteriksi Helsingin yliopistosta 2023. ********** Hän on Valviran laillistama sosiaalityöntekijä.
********** on valmistunut valtiontieteiden maisteriksi Helsingin yliopistosta 2010. ********** Hän on Valviran laillistama sosiaalityöntekijä
Haastattelussa kiinnitettiin erityistä huomiota aikaisempaan kokemukseen Helsingin kaupungin ikääntyneiden palveluntarpeen arvioinnista, gerontologisen ja sosiaaligerontologiseen osaamiseen sekä Helsingin vanhuspalvelujen palvelurakenteen ja hoitoketjujen hahmottamisen sekä palveluyksiköiden tuntemukseen.
Lisäksi haastatteluissa kiinnitettiin erityistä huomiota hakijoiden ratkaisukeskeiseen työotteeseen, vuorovaikutustaitoihin sekä kykyyn itsenäiseen asiantuntijuuteen ja tiimityöskentelyyn.
Koulutuksen, kokemuksen sekä Lännen asiakasohjauksen sosiaalityöntekijän työtehtävissä osoitetun sopivuuden ja vakiintuneen asiakaskunnan perusteella ********** on hyvät edellytykset sosiaalityöntekijän tehtävien hoitamiseen Lännen asiakasohjausyksikössä.
Detta beslut publicerades 28.04.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Birgitta Maanonen, asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 23314