Virkasuhteen täyttäminen, Idän asiakasohjausyksikkö, asiakasohjaaja, arviointitoiminta, työavain SOTEPE- 03-393-23

HEL 2023-007363
Ärendet har nyare handläggningar
§ 18

Asiakasohjaajan viran täyttäminen, Arviointitoiminta, Idän asiakasohjausyksikkö, työavain, SOTEPE- 03-393-23

Chef för klienthandledning

Päätös

Arviointitoiminnan asiakasohjauksen asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, työkokemuksen ja haastattelussa osoitetun soveltuvuuden perusteella asiakasohjaajan virkaan sosionomi ********** (vakanssinumero 045487, toimintayksikkö 397130, työpiste 100040) 1.7.2023 lukien 2819,14 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaikaa ei aseteta.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saatujen selvitysten perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitykset on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Viran toimipaikka palvelussuhteen alkaessa on sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala/ sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut / arviointitoiminta / itäinen asiakasohjausyksikkö.

Päätöksen perustelut

Asiakasohjaajan virka tuli avoimeksi 1.4.2023.

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 9.1.2020 § 4 mukaan asiakasohjaajan virkaan ottaa arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö.

Arviointitoiminnan asiakasohjausyksikön asiakasohjaajan tehtävänä on vastata yli 65-vuotiaiden asiakkaiden palvelutarpeen arvioinnista. Tehtävä sisältää asiakkaiden palvelutarpeen arviointia, hoito- ja palvelusuunnitelmien laadintaa, päätöksentekoa sekä seurantaa. Työ edellyttää ikääntyneiden palvelujen tuntemusta ja siihen liittyvää työkokemusta.

Asiakasohjaajan viran kelpoisuusvaatimuksena on aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto tai sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 8 §:n mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi tai kuntoutuksen ohjaaja) tai terveydenhuollon ammattihenkilölain (559/1994) 5 §:n mukainen terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto.

Tehtävässä edellytetään rekisteröitymistä Valviran ammattihenkilöiden keskusrekisteriin.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen suullinen taito.

Asiakasohjaajan virka (vakanssinumero 045487) on ollut julkisesti haettavana 13.4.2023 – 28.4.2023 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa.

Määräajassa hakemuksen jätti kaksikymmentäyksi (21) hakijaa, joista neljätoista (14) täytti asetetut kelpoisuusvaatimukset koulutuksen ja Valviran myöntämän ammatinharjoittamisoikeuden perusteella. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Hakemusten perusteella kutsuttiin haastatteluun viisi hakijaa: sosionomi ********** ja fysioterapeutti ********** haastattelijana toimi vs. asiakkuuspäällikkö ********** Sosionomi ********** ja sosionomi ********** haastattelijana toimi vs. asiakkuuspäällikkö ********** ja asiakkuusvastaava ********** Fysioterapeutti ********** haastattelijana toimi vs. asiakkuuspäällikkö ********** ja asiakkuusvastaava ********** Haastattelut tehtiin ajalla 2.5.2023 - 15.5.2023.

********** on valmistunut Diakonia- ammattikorkeakoulusta sosionomiksi 2022. Lähihoitajaksi hän valmistui 2012. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut fysioterapeutiksi Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulusta 2020. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut sosionomiksi Laurea-ammattikorkeakoulusta 2023. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut sosionomiksi Arcada-Nylands svenska från yrkeshögskola 2003. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut fysioterapeutiksi sosionomiksi Laurea-ammattikorkeakoulusta 2019. Työkokemusta hänellä on **********

Toimenkuvan vuoksi valinnassa kiinnitettiin erityistä huomiota hakijoiden kokemukseen tehtävistä ikääntyneiden parissa, Helsingin ikääntyneiden palvelujen tuntemukseen, hakijoiden verkosto-, vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoihin, organisointikykyyn, kykyyn hahmottaa prosessien toimintaa.

Hakemuksen ja erityisesti haastattelun ja työssä osoitetun sopivuuden perusteella ********** osoitti asiakasohjauksen asiakasohjaajan virassa edellytettäviä vahvuuksia sekä soveltuvuutta. Hänellä on tehtävässä vaadittavaa kokemusta Helsingin kaupungin ikääntyneiden asiakas- ja palveluohjauksesta. Lisäksi haastattelussa ja aikaisemmissa työtehtävissä esille tulleiden vahvuuksien perusteella heillä on vahvimmat verkosto-, vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot. Hän kykenee itsenäiseen työskentelyyn ja päätöksentekoon sekä hahmottaa selkeästi prosessien toimintaa. Hänellä on laaja työkokemus erilaisten ihmisten ja asiakasryhmien kanssa tehtävästä ohjaustyöstä. Hän on osoittanut taitonsa moniammatillisessa tiimityössä ja asiakaslähtöisessä asiakastyössä eri asiakasryhmien kanssa. Hänellä on myös koulutuspohjansa vuoksi hyvät edellytykset ja valmiudet sekä motivaatio kehittämään tiimityöskentelyä ja lisäksi kiinnostus toimeentulotuki työskentelyyn.

Koulutuksen, kokemuksen sekä haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** on parhaat edellytykset asiakasohjaajan viran tehtävien hoitamiseen arviointitoiminnan Idän asiakasohjausyksikössä. Hän kykenee myös itsenäiseen työskentelyyn ja päätöksentekoon.

Detta beslut publicerades 08.06.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Maarit Kinnunen, vs. asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 43028

maarit.h.kinnunen@hel.fi

Beslutsfattare

Eeva Raulos
asiakasohjauspäällikkö

Bilagor

1. Hakijalistaus
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.