Virkasuhteen täyttäminen, arviointitoiminnan kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta, asiakasohjaaja, työavain SOTEPE-03-539-23
Arviointitoiminnan kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta asiakasohjaajan virkaan valinta, työavain SOTE 03-539-23
Päätös
Arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, työkokemuksen ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella sairaanhoitaja ********** asiakasohjaajan virkaan (vakanssinumero 049232 , toimintayksikkö 397130, työpiste 100060) 17.7.2023 lähtien 2754,41 (+ 1.6.2023 lähtien TES korotus) euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.
Koeaika on kuusi (6) kuukautta.
Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.
Viran toimipaikka palvelussuhteen alkaessa on Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala / sairaala- kuntoutus ja hoivapalvelut /Arviointitoiminta /Kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta yksikkö.
Päätöksen perustelut
Asiakasohjaajan virka on tullut avoimeksi 5.6.2023.
Sosiaali-, terveys ja pelastustoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 1.1.2023 § 199 mukaan asiakasohjaajan virkaan ottaa Arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö.
Arviointitoiminnan kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta yksikön asiakasohjaajan tehtävänä on vastata kotihoidon osto- ja palveluseteliasiakkaiden asiakastason valvonnasta, palvelutarpeen arvioinneista ja palvelutuottaja yhteistyöstä.
Asiakasohjaajan tehtävänä on myös varmistaa, että asiakas saa tarvitsemansa tuen ja palvelut mahdollisimman sujuvasti ja asiakaslähtöisesti. Tehtävä sisältää hakemusten käsittelyä ja yksilöhuollon päätöksentekoa. Työ edellyttää vanhuspalveluiden palveluverkon tuntemusta sekä hyviä vuorovaikutustaitoja, paineensietokykyä ja erilaisuuden sietämistä, valmiutta itsenäiseen sekä pari- ja tiimi työskentelyyn.
Asiakasohjaajan viran kelpoisuusvaatimuksena on terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.
Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.
Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.
Asiakasohjaajan virka (vakanssinumero 049232) on ollut julkisesti haettavana 15.5.- 31.5.2023 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa sekä TE-palvelujen verkkosivuilla.
Määräajassa hakemuksen jätti kuusi (6) hakijaa, joista kaksi (2) täytti asetetut kelpoisuusehdot. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.
Hakemusten perusteella kutsuttiin haastatteluun 3 hakijaa. Haastattelussa olivat 26.5.2023 ********** 30.5.2023 ********** ja 7.6.2023 **********
Haastattelijana toimi asiakkuuspäällikkö ********** ********** ja asiakkuusvastaava **********
********** on valmistunut sairaanhoitajaksi 31.5.1995. Hän on työskennellyt sairaanhoitajan työtehtävissä: **********
********** on valmistunut sairaanhoitaja AMK 17.12.2016. Hän on työskennellyt sairaanhoitajan työtehtävissä: **********
********** on valmistunut sairaanhoitajaksi 19.6.2002. Hän on työskennellyt **********
Toimenkuvan vuoksi haastattelussa kiinnitettiin erityistä huomiota aikaisempaan työkokemukseen kotihoidossa ja etenkin työskentelyssä kotihoidon osto- ja palveluseteliasiakkaiden parissa. Lisäksi huomiota kiinnitettiin ikääntyneiden kanssa työskentelystä ja palveluverkoston tuntemukseen. Lisäksi huomiota kiinnitettiin paineensietokykyyn, ratkaisukeskeiseen työotteeseen ja itsenäiseen asiantuntijuuteen.
Hakemuksen ja haastattelun perusteella ********** osoitti asiakasohjaajan tehtävissä edellytettäviä vahvuuksia. Hän on saanut monipuolista kokemusta sairaanhoitajan työtehtävissä Helsingin kaupungin kotihoidossa ja Helsingin kaupungin seniorikeskuksissa. Hänellä on myös tuntemusta Helsingin Kaupungin ikääntyneiden palveluverkostoista. Sen lisäksi hän osoitti erityistä innostusta, kehittämismyönteistä asennetta ja kiinnostusta kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta yksikön asiakasohjaajan tehtävään.
Koulutukseen, kokemukseen sekä haastatteluun perustuvan kokonaisharkinnan perusteella ********** on hyvät edellytykset asiakasohjaajan viran tehtävien hoitamiseen Arviointitoiminnan Kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta yksikössä.
Detta beslut publicerades 04.07.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Minna Engelberg, Vs asiakkuuspäällikkö , puhelin: 09 310 55372