Sopimuksen irtisanominen, matkapalvelujen liikennöinnin hankinnan osa-alueet 1 ja 2, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Hankintasopimusten irtisanominen koskien matkapalvelujen liikennöinnin osa-alueiden 1 ja 2 hankintaa (suoraohjaus ja ylivuotoliikennöinti)
Päätös
Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja päätti irtisanoa 31.10.2023 lukien matkapalvelujen liikennöinnin osa-alueiden 1 ja 2 (suoraohjaus ja ylivuotoliikennöinti) hankinnan toistaiseksi voimassa olevat puitesopimukset kaikkien palveluntuottajien osalta. Sopimukset päättyvät 30.4.2024.
Puitesopimuksessa on mukana liitteessä (liite 1) mainitut palveluntuottajat.
Päätöksen perustelut
Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti hyväksyä matkapalveluiden liikennöinnin hankinnan keskeiset periaatteet ja ehdot päätöksessään 9.10.2018 § 249 ja oikeutti sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemään hankinnasta päätöksen, päättämään optiokauden käyttöönotosta, allekirjoittamaan hankintapäätöksen perusteella solmittavista sopimuksista ja päättämään sopimusten irtisanomisista ja purkamisista.
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja teki osa-alueista 1 ja 2 hankintapäätöksen 8.3.2019 § 39.
Sopimuskauden aikana Cabing Oy ja Mr Taxi Oy ovat siirtyneet yritysjärjestelyjen kautta Rolly Groupiin.
Sopimuskauden aikana Javatrans Oy myi tämän sopimuksen piiriin kuuluvan liikennöinnin Mankkaan Taksi Oy:lle.
Helsinki Air Shuttle Oy on fuusioitunut Oy ********** Ab:n alle. Yritys käyttää nimeä The Yellow Line Oy.
Taxiline Koskinen Oy on myyty yhteisostolla Oy Joyride Transfer AB:lle ja Taksikuljetukset ********** Oy:lle.
Taksi ********** on yhtiömuodon muutoksessa siirtynyt Cab Works Oy:lle.
Junetum Oy on irtisanonut hankintasopimuksen 25.4.2022.
********** on irtisanonut hankintasopimuksen 31.8.2023.
Puitesopimuksen perussopimuskausi oli kaksi (2) vuotta, ja se alkoi 1.4.2019. Sopimusta on voitu jatkaa toistaiseksi voimassa olevana. Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala kilpailuttaa hankintansa säännöllisin määräajoin.
Puitesopimuksen mukaisesti sopimus voidaan irtisanoa päättymään kuuden (6) kuukauden kuluttua kirjallisen irtisanomisilmoituksen päiväyksestä 31.10.2023. Sopimukset päättyvät 30.4.2024.
Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalla on päädytty puitesopimusten irtisanomiseen, koska palvelu kilpailutetaan uudelleen osana asiakaskuljetusten kilpailutusta.
Detta beslut publicerades 20.10.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Niko Reunanen, kuljetuspalvelupäällikkö, puhelin: 09 310 51991
Mari Rinkinen, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 37769
Essi Kangastie, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 37358