Sopimuksen irtisanominen, tilankäytön seurantajärjestelmän hankinta, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Hankintasopimuksen irtisanominen koskien tilankäytön seurantajärjestelmän hankintaa
Päätös
Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja päätti irtisanoa tilankäytön seurantajärjestelmän hankintaa koskevan sopimuksen.
Irtisanominen koskee seuraavaa palveluntuottajaa:
- inBliss Oy (2261869-6)
Hankintasopimuksen irtisanominen tehdään yhteisymmärryksessä sopimusosapuolten kesken ja sopimus päättyy välittömästi. Päätös on ehdollinen, kunnes osapuolet ovat allekirjoittaneet irtisanomista koskevan sopimuksen.
Päätöksen perustelut
Tilankäytön seurantajärjestelmä on kilpailutettu avoimella menettelyllä vuonna 2022. Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja teki käydyn tarjouskilpailun perusteella hankinnasta päätöksen 9.9.2022 § 130. Päätöksellä tilankäytön seurantajärjestelmän toimittajaksi valittiin inBliss Oy. Hankintaa koskevan hankintasopimuksen ovat osapuolet allekirjoittaneet 31.1.2023.
Osapuolten välille on hankintasopimuksen allekirjoittamisen jälkeen, mutta ennen sopimuksen mukaisen palvelun täytäntöönpanoa syntynyt tulkintaepäselvyyttä sopimuksen sisällöstä. Osapuolet ovat neuvotelleet kirjallisesti asiasta. Hankintayksikkö on toimittanut palveluntuottajalle ehdotuksen toimintavaihtoehdoista 9.6.2023, ja inBliss Oy on vastannut ehdotukseen 21.6.2023. Ehdotuksen mukaisesti osapuolet ovat päätyneet yhteisymmärryksessä irtisanomaan tilankäytön seurantajärjestelmää koskevan hankintasopimuksen.
Hankintasopimus päättyy välittömästi, kun osapuolet ovat allekirjoittaneet päätöksen liitteenä olevan sopimuksen hankintasopimuksen irtisanomisesta.
Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja on päättänyt 9.9.2022 § 130 hyväksyä sopimuksen inBliss Oy:n kanssa koskien tilankäytön seurantajärjestelmää. Sopimuksen irtisanomisesta päättää sama päättäjä kuin siihen sitoutumisestakin, ellei erikseen ole toisin päätetty tai määrätty.
Detta beslut publicerades 31.08.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Jukka-Pekka Lehtomaa, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 24074
Carl Slätis, tilapalvelupäällikkö, puhelin: 09 310 26307