Virkasuhteen täyttäminen, asiakasmaksupäätökset ja asiantuntijatuki -yksikkö, taloussihteeri, SOTEPE-04-8-24

HEL 2024-001977
Ärendet har nyare handläggningar
§ 2
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Taloussihteerin viran täyttäminen, asiakasmaksupäätökset ja asiantuntijatuki -yksikkö, työavain SOTEPE-04-8-24

Chef för klientavgifter

Päätös

Asiakasmaksupäällikkö päätti ottaa koulutuksen, kokemuksen ja haastattelussa osoitetun soveltuvuuden perusteella sekä kokonaisharkintaan perustuen tradenomi ********** taloussihteerin virkaan (vakanssinumero 44538, asiakasmaksupäätökset ja asiantuntijatuki, alayksikkö 1) 18.3.2024 lukien 2518,06 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaika on 6 kuukautta.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Päätöksen perustelut

Taloussihteerin virka tuli avoimeksi 1.1.2024.

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimen toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 22.12.2022 § 199 mukaan taloussihteerin virkaan ottaa asiakasmaksupäällikkö.

Taloussihteerin tehtävänä on tulosidonnaisten asiakasmaksujen määrittely ja päättäminen, asiakasmaksun alentamisen ja perimättä jättämisen päätösten valmistelu, sekä tehtäviin liittyvä asiakasneuvonta, ohjaus ja sidosryhmätyöskentely.

Taloussihteerin viran kelpoisuusvaatimuksena on soveltuva korkeakoulututkinto (esimerkiksi tradenomi) tai vastaava aikaisempi opistotasoinen tutkinto tai soveltuva ammatillinen tutkinto (esimerkiksi merkonomi), ja työkokemus.

Kielitaitovaatimuksena on hyvä suomen kielen kirjallinen ja suullinen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Tehtävän menestyksellisessä hoitamisessa luettiin eduksi aikaisempi työkokemus vastaavanlaisista toimisto- ja asiakaspalvelutehtävistä sekä sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan organisaation tuntemus. Eduksi luettiin myös sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksulain ja -asetuksen sekä hallintolain tuntemus, Apotti-tietojärjestelmän tuntemus, taloushallinnon työkokemus, hyvät tiimityö-, yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot, muutosmyönteisyys, positiivinen työasenne ja ruotsin kielen taito.

Tärkeimpinä ominaisuuksina pidettiin vastuuntuntoista ja tarkkaa työotetta, numerotarkkuutta, hyvää tietoteknistä osaamista sekä hyvää paineensietokykyä ja joustavuutta. Useiden asiakokonaisuuksien samanaikainen hallinta ja aikataulusidonnaisuus ovat tehtävän menestyksellisen hoitamisen edellytyksiä.

Taloussihteerin virka (vakanssinumero 44538) on ollut julkisesti haettavana 17.1.-31.1.2024 sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa.

Määräajassa hakemuksen jätti 80 hakijaa. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Hakemusten perusteella vaadittu kelpoisuus on 63 hakijalla.

Hakemusten perusteella haastatteluun kutsuttiin kuusi hakijaa: ********** ********** ********** ********** ********** ja **********

Haastattelut pidettiin 19.2.2024 ja 20.2.2024. Haastattelun suorittivat kolmen henkilön kohdalla palveluesihenkilöt ********** ja ********** Kahden henkilön kohdalla haastattelun suorittivat palveluesihenkilöt ********** ********** ja ********** Yksi haastatteluun kutsutuista perui haastattelun ja hakemuksensa tehtävään.

********** on koulutukseltaan HSO-tradenomi. ********** **********

********** on koulutukseltaan tradenomi, taloushallinnon suuntautuminen. ********** **********

********** on koulutukseltaan projektijohtamisen tradenomi, joka on suuntautunut myös taloushallintoon. **********

********** on koulutukseltaan yo-ulkomaankauppamerkonomi. ********** **********

********** on koulutukseltaan merkonomi, taloushallinnon suuntautuminen. Hänellä on myös lähihoitajan perustutkinto ja kotiavustajan tutkinto. ********** **********

Toimenkuvan vuoksi haastatteluissa kiinnitettiin erityistä huomiota henkilön työkokemukseen ja kokemukseen asiakaspalvelusta. Lisäksi kiinnitettiin huomiota suomen kielen hyvään suulliseen ja kirjalliseen taitoon. Valinnassa avoimeen virkaan painotettiin kykyä tarkkaan ja vastuuntuntoiseen työotteeseen, numerotarkkuuteen, hyvään paineensietokykyyn ja joustavuuteen sekä kykyä useiden asiakokonaisuuksien samanaikaiseen hallintaan ja aikataulusidonnaiseen työskentelyyn. Valinnassa painotettiin myös hakijan hyviä it-taitoja, positiivista asennetta työhön ja hyviä vuorovaikutus- ja tiimityötaitoja.

Hakemusten ja haastattelujen sekä kokonaisharkinnan perusteella ********** osoitti parhaiten taloussihteerin tehtävissä edellytettäviä vahvuuksia. Hänellä on vaadittu kelpoisuusehto, tradenomin tutkinto ja hän omaa hyvän suomen kielen suullisen ja kirjallisen taidon. ********** on työkokemusta monipuolisista taloushallinnon työtehtävistä ja asiakaspalvelusta. Hänellä on kokemusta myös useiden eri työkokonaisuuksien samanaikaisesta hallinnasta, aikataulusidonnaisesta työstä ja hän omaa muutosmyönteisen työotteen. ********** osoitti haastattelussa soveltuvuutta viran hoitamiseen koulutuksen, työkokemuksen sekä haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella. Kokonaisharkintaan perustuen ********** on parhaat edellytykset taloussihteerin viran tehtävien hoitamiseen asiakasmaksupäätökset ja asiantuntijatuessa.

Detta beslut publicerades 07.03.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Taru Ruuskanen, palveluesihenkilö, puhelin: 09 310 44338

taru.ruuskanen@hel.fi

Beslutsfattare

Ulla Hautamäki
asiakasmaksupäällikkö

Bilagor

1. Hakijalistaus

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.