Hankinta, konsulttipalvelu Apotin tietorakenteesta ja sisällöstä, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Konsultaatiota Apotin tietorakenteesta ja sisällöstä
Päätös
Tietohallintojohtaja päätti hankkia hankintalain 15 §:n perusteella tiedolla johtamisen tietoalustan kehittämistyötä varten konsulttipalvelua liittyen Apotti-dataan liittyviin tietopoimintoihin, tietopoimintojen viimeistelyyn, muutoksiin ja jatkokehittämiseen Oy Apotti Ab:ltä. Palvelu toteutuu arviolta ajalla 1.4.2024–31.12.2024. Hankinnan kokonaiskustannukset ovat arviolta 204 120 euroa (alv 0 %).
Päätöksen perustelut
Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimiala on käynnistänyt keväällä 2021 tiedolla johtamisen palveluiden arkkitehtuurisuunnittelun, jonka tavoitteena on ollut tuottaa suunnitelma tunnistettujen lähdetietojen hyödyntämisen toimintaympäristöstä, infrastruktuurista ja palveluiden tuottamisesta. Tiedolla johtamisen palvelut yhdistävät tietoja eri lähteistä ja mahdollistavat tietojen hyödyntämisen eri käyttötarpeisiin. Yhtenä keskeisenä tunnistettuina lähdetietoina ovat Apotti-järjestelmän tiedot, joihin kohdistuu erilaisia raportointitarpeita.
Konsultaatiota Apotin tietorakenteesta ja sisällöstä
Konsulttien työ liittyy tietoalustalle tuotavan Apotti-tuotantodatan tietopoimintoihin, muutoksiin ja kehittämiseen. Konsultit opastavat Helsingin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan henkilökuntaa Apotti-dataan liittyvissä tietopoiminnoissa, tietopoimintojen viimeistelyssä, muutoksissa ja jatkokehittämisessä sekä konsultoivat Apotin tietokantoihin (Caboodle ja Clarity) yhteyksiin ja sisältöön liittyvissä kysymyksissä. Konsultaation tavoitteena on lisätä Helsingin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan omaa strategista osaamista Apotti-tietokantojen sisältöjen ymmärtämisessä ja tietojen hyödyntämisessä suoraan tietokannoista.
Konsulttipalvelua liittyen Apotti-dataan liittyviin tietopoimintoihin, tietopoimintojen viimeistelyyn, muutoksiin ja jatkokehittämiseen sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala hankkii toteutukseen palvelua Oy Apotti Ab:lta.
Oy Apotti Ab on kaupungin sidosyksikkö. Hankintalakia (1397/2016) ei sovelleta hankintoihin, jotka hankintayksikkö tekee sidosyksiköltään (hankintalaki 15 §).
Kustannukset maksetaan toimialan keskitetyistä atk-käyttötalouden määrärahoista ja niiden kattamiseen käytetään tietoalustan kehittämiseen valtionavusta varattua määrärahaa projektinumerolla 3900145003.
Tietohallintojohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaa-li-, terveys- ja pelastustoimialalla 12.12.2023 § 260.
Detta beslut publicerades 18.04.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Arto Mankinen, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 38889