Vuoden 2025 kuntavaalien laskennan järjestämiseen tarvittavat tilat
Vuoden 2025 kuntavaalien ääntenlaskentaan ja tulostallennukseen tarvittavat tilat
Päätös
Keskusvaalilautakunta päätti hyväksyä liitteen 1 mukaisen tarjouksen vuoden 2025 kuntavaalien ääntenlaskennan ja tulostallennuksen tiloista.
Keskusvaalilautakunta päätti myöntää sihteeristölle valtuudet tilata Finlandia-talolta ääntenlaskennan ja tulostallennuksen edellyttämät tekniset palvelut sekä vartiointi- ja ruokapalvelut sekä hyväksyä niiden kustannukset.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Vuoden 2025 kuntavaalit toimitetaan 13.4.2025. Helsingin kaupungin keskusvaalilautakunnan tehtävänä on kuntavaalien ääntenlaskenta (ennakkoäänet ja vaalipäivän äänet) sekä tulostallennus.
Kuntavaalien ääntenlaskenta ja tulostallennus vaativat paljon henkilöstöä ehdokkaiden suuren määrän takia. Valtiollisissa vaaleissa ääntenlaskenta ja tulostallennus on suoritettu Kallion virastotalossa. Sen tilat eivät ole riittävän suuret kuntavaaleissa. Vuoden 2021 kuntavaalien ääntenlaskenta ja tulostallennus suoritettiin Finlandia-talossa. Finlandia-talon tilat soveltuvat hyvin kuntavaalien ääntenlaskentaan ja tulostallennukseen. Tarjous Finlandia-talon tilojen vuokraamisesta vuoden 2025 kuntavaaleihin on liitteessä 1.
Tarvittavien teknisten palveluiden, vartiointi- ja ruokapalveluiden tarkka määrä täsmentyy myöhemmin oikeusministeriön ja Kuntaliiton ohjeistusten mukaisesti, kuten myös tarvittavan henkilöstön määrä.
Esitetään, että keskusvaalilautakunta päättää hyväksyä Finlandia-talon tarjouksen vuoden 2025 kuntavaalien ääntenlaskennan ja tulostallennuksen tilojen vuokraamisesta. Lisäksi esitetään, että keskusvaalilautakunta päättää myöntää sihteeristölle valtuudet tilata toiminnan edellyttämät tekniset palvelut sekä vartiointi- ja ruokapalvelut ja hyväksyä niiden kustannukset.
Detta beslut publicerades 17.05.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin keskusvaalilautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Föredragande
Mer information fås av
Veera Reuna, keskusvaalilautakunnan sihteeri, puhelin: 09 310 20001
Timo Lindén, kaupunginsihteeri, puhelin: 09 310 36550