Nimikemuutos, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala, lakiasioiden ja päätöksenteon tuki -yksikön päällikkö

HEL 2024-009587
Ärendet har nyare handläggningar
§ 175

Yksikön päällikön virkanimikkeen muuttaminen toimialan yhteisissä palveluissa

Social-, hälsovårds- och räddningsnämndens sektorchef

Päätös

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja päätti muuttaa alla mainitun toimialan yhteisten palvelujen yksikön päällikön virkanimikkeen 1.6.2024 alkaen seuraavasti:

nykyinen nimike         vakanssi          uusi nimike
yksikön päällikkö        035798           laki- ja hallintoasioiden päällikkö    

Päätöksen perustelut

Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta päätti päätöksellään 12.12.2023 § 258, että sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan hallinnon viiden palvelun nimet ovat 1.1.2024 alkaen laki-, valvonta- ja yleishallintopalvelut, talous-, strategia- ja suunnittelupalvelut, tietojohtaminen ja tietohallintopalvelut, tuki-, tila- ja turvallisuuspalvelut ja hankinta- ja sopimuspalvelut. Kaupunginvaltuuston päätöksen 15.5.2024 § 100 myötä toimialan hallintojen organisaationimet muutettiin yhteisiksi palveluiksi.

Toimialan yhteisten palvelujen laki-, valvonta- ja yleishallintopalveluihin sijoittuvan yksikön päällikön viran virkanimikkeen muutos liittyy palvelujen muuttuneen toimintaympäristön ja uusien tehtäväkokonaisuuksien myötä muuttuneeseen toimintaan.

Yksikön päällikön nimike esitetään muutettavan vastaamaan paremmin uusia tehtäväkokonaisuuksia ja palvelujen sekä yksiköiden uusia nimiä 1.6.2024 lukien.

Kaupunginkanslia on puoltanut nimikemuutoksia 20.6.2024.

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 22.12.2022 § 199 mukaan, mikäli viran nimikettä ei ole todettu hallintosäännössä, viran nimikkeen muuttamisesta päättää toimialajohtaja.

Viran nimikkeen muuttaminen koskee virkaa, joka on täytetty vakinaisesti. Henkilöä, jota virkanimikemuutos koskee, on kuultu asiassa henkilökohtaisesti.

Detta beslut publicerades 08.07.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Kristina Frietsch-Muttilainen, hallintoassistentti, puhelin: 09 310 42691

kristina.frietsch-muttilainen@hel.fi

Beslutsfattare

Leena Turpeinen
vs. sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja