Sitovat toiminnan tavoitteet 2024, Helsingin kaupunki

HEL 2024-014797
Ärendet har nyare handläggningar
Ärende 4. / 30 §

Taloushallintopalveluliikelaitoksen vuoden 2024 talousarvion toteutumattomat sitovat toiminnan tavoitteet

Direktionen för affärsverket ekonomiförvaltningen

Päätös

Taloushallintopalveluliikelaitoksen johtokunta päätti merkitä tiedoksi taloushallintopalveluliikelaitoksen selvityksen toteutumatta jäävistä sitovista toiminnan tavoitteista vuonna 2024 ja lähettää sen tiedoksi kaupunginhallitukselle.

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Stäng

Talousarvion noudattamisohjeiden mukaan lauta- ja johtokuntien on annettava selvitys toteutumatta jääneistä sitovista toiminnan tavoitteista siten, että selvitykset voidaan käsitellä kaupunginvaltuustossa ennen tilinpäätöksen allekirjoittamista. Em. selvitysten tulee olla kaupunginkansliassa viimeistään 23.1.2025.

Taloushallintopalveluliikelaitoksen vuoden 2024 talousarvion sitovia toiminnan tavoitteita oli kaksi: tilikauden tulos on 10 000 euroa ja asiakastyytyväisyys on vähintään 4,00.
Asiakastyytyväisyyden osalta talousarvion sitova toiminnan tavoite 4,0 jäi saavuttamatta. Taloushallintopalvelun vuoden 2024 asiakastyytyväisyyden tulos on 3,31 (asteikolla 1-5). Tulos parani edelliseltä vuodelta, jolloin se oli 3,25.

​Vuoden 2024 asiakastyytyväisyyden tulos muodostuu sisäisille asiakkaille toteutetun kvartaalikyselyn ja palveluhallinnan palautekyselyn yhteistuloksesta. Laskennassa huomioidaan kyselyiden vastaajamäärät ja tulos lasketaan eri kyselyiden vastaajien suhteessa. ​

​Asiakaskokemuksen mittaamisessa siirryttiin asteikkoon 1-6 aikaisemman 1-5 sijasta. Muutoksen tavoitteena on saada tarkempaa palautetta toiminnan kehittämistä varten. Asteikon muutoksen on ennakoitu jonkin verran laskevan saatavia tuloksia, koska neutraalia arviota 3 ei voi antaa.​

​Puhelinpalveluiden asiakastyytyväisyyden tuloksen puuttuminen vuoden 2024 tuloksista saattaa vaikuttaa kokonaistulokseen, sillä puhelinpalvelujen tulokset ovat aikaisemmin nostaneet kokonaistulosta. Vuonna 2023 puhelinpalvelujen asiakastyytyväisyys oli 4,2.​

Stäng

Detta beslut publicerades 04.12.2024

MUUTOKSENHAKUKIELTO

Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.

Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §

Stäng

Föredragande

toimitusjohtaja
Anniina Kitula

Mer information fås av

Mari Kärnä, talouspäällikkö, puhelin: 09 310 25106

mari.karna@hel.fi