Ohje, digitalisesti jaettavien henkilöstöetujen periaatteet, kaupunginkanslia

HEL 2024-016167
Ärendet har nyare handläggningar
§ 59

Digitalisesti jaettavien henkilöstöetujen periaatteet

Personaldirektör

Päätös

Vs. henkilöstöjohtaja päätti vahvistaa uusien digitaalisesti jaettavien henkilöstöetujen periaatteet. Periaatteet koskevat hyvinvointietua ja etujen yhdistelmää (Flex-etua) 1.1.2025 alkaen.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupungin tavoitteena on henkilöstön arvostama, helppokäyttöinen ja mahdollisimman vaikuttava henkilöstöetujen kokonaisuus. Digitaalisesti jaettavat henkilöstöedut ovat osa tätä kokonaisuutta. Henkilöstöetujen digitalisoinnin yhteydessä on ollut tarkoituksenmukaista yksinkertaistaa ja yhdenmukaistaa etujen saamisen periaatteita. Digitaalisesti jaettavien henkilöstöetujen yhdenmukaiset periaatteet mahdollistavat myös etujen yhdistelmän (Flex-edun).

Hyvinvointi- ja Flex-etuun käytettävä määräraha päätetään talousarvion yhteydessä. Etujen arvon määrittelyssä otetaan lisäksi huomioon Verohallinnon kulloinkin voimassa olevat työsuhde-etuja (luontoisetuja) koskevat päätökset.

Detta beslut publicerades 11.12.2024

MUUTOKSENHAKUKIELTO

Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.

Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §

Stäng

Mer information fås av

Marjo Kuosa, johtava asiantuntija, puhelin: 09 310 82626

marjo.kuosa@hel.fi

Beslutsfattare

Joanna Brady-Bister
vs.henkilöstöjohtaja

Bilagor

1. Hyvinvointietu ja etujen yhdistelmäohje
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.