Informaatio turvallisuuspalvelujen hankinnasta vuosille 2019 - 2024
Informaatio turvallisuuspalvelujen hankinnasta vuosille 2019 - 2024
Päätös
Liikenneliikelaitoksen johtokunta päätti merkitä tiedoksi asiasta saamansa informaation.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
HKL:n sopimus nykyisen turvallisuuspalveluja tuottavan Palmia liikelaitoksen kanssa päättyy 31.10.2019.
Hankinta on laajuudeltaan mittava. Tällä hetkellä toimeksiannossa työskentelee noin 170 henkilöä ja hankinnan arvo on suuruusluokkaa 7.000.000 euroa vuodessa. Lisäksi HKL käyttää muita turvallisuuspalveluja tuottavia yrityksiä kohteissa, joiden palvelut eivät sisälly nykyiseen Palmian sopimukseen. Nyt käynnistyvässä hankinnassa on myös tarkoitus kartoittaa, mitä turvallisuuspalveluja voidaan yhdistää tulevaan palvelusopimukseen.
Hankinta toteutetaan erikseen sovittavassa yhteistyössä Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos Staran kanssa.
Hankintamalliksi on valittu neuvottelumenettely ja sopimusmalliksi puitesopimusmalli. Tavoitteena on laatia puitesopimus yhden tai useamman palveluntuottajan kanssa. Tämän tavoitteena on mahdollistaa palvelujen osakokonaisuuksien kilpailuttaminen sopimuksen voimassaolon aikana.
Hankinnasta järjestetään tiedotustilaisuus 28.8.2018 turvallisuuspalveluja tuottaville yrityksille.
Hankinnan etenemisestä ja valmistelusta annetaan tarkempi esittely johtokunnan kokouksissa.
Detta beslut publicerades 24.08.2018
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Föredragande
Mer information fås av
Kai Kalmari, turvallisuuspäällikkö, puhelin: 09 310 35343