Vapun aikaiset liikennejärjestelyt ydinkeskustassa
Vapun aikaiset liikennejärjestelyt ydinkeskustassa
Päätös
Liikenne- ja katusuunnittelupäällikkö päätti, että toteutetaan vapun aikaiset liikennejärjestelyt ydinkeskustassa vuosittain piirustuksen 6958 mukaisesti.
Kustannusennuste
Rakennukset ja yleiset alueet, Rakennuttaminen 5 000 euroa/vuosi
Päätöksen perustelut
Kaupunginhallitus päätti 6.8.1990, että vuosittain ydinkeskustan katuja saadaan erityiseen ”Vappukampanjaan” liittyen merkitä tilapäisesti pihakaduksi ja alueelta poistaa pysäköintipaikat 30.4. klo 17 – 1.5. klo 18 väliseksi ajaksi. Kaupunkisuunnittelulautakunta päätti 11.4.1991 toteuttaa vapun ajan liikennejärjestelyt kaupunginhallituksen 1990 tekemän päätöksen mukaisessa laajuudessa. Kaupunkisuunnittelulautakunta päätti 19.3.1992 pieniä tarkennuksia vuoden 1990 kaupunginhallituksen päätökseen. Vuodesta 1992 lähtien on vapun aikana toteutettu näiden periaatteiden mukaisesti ydinkeskustan katujen merkitseminen pihakaduiksi.
Ydinkeskustassa on katuja muutettu vuoden 1992 jälkeen kävelykaduiksi, jonka vuoksi on tarkoituksenmukaista päivittää vapun ajaksi pihakaduksi merkittävän alueen suunnitelma. Järjestelyt toteutetaan vuosittain.
Detta beslut publicerades 05.04.2019
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Pekka Nikulainen, liikenneinsinööri, puhelin: 09 310 37122