Työntekijöiden siirto palvelukeskusliikelaitokseen

HEL 2019-009025
Ärendet har nyare handläggningar
§ 167

Eräiden työntekijöiden siirtäminen kasvatuksen ja koulutuksen toimialalta palvelukeskusliikelaitokseen

Kanslichef

Päätös

Kansliapäällikkö päätti siirtää liitteessä 1 mainittuja tehtäviä hoitavat kolme työntekijää varsinaisine palkkoineen kasvatuksen ja koulutuksen toimialalta palvelukeskusliikelaitokseen 14.10.2019 lukien.

Päätöksen perustelut

Siirto koskee kolmea kokin tehtävää Stadin ammatti- ja aikuisopistossa Prinsessantien opiskelijaravintolassa. Tehtävät siirtyvät palvelukeskukselle 14.10.2019 alkaen opiskelijaravintolan palvelutuotannon siirtyessä palvelukeskukselle.

Prinsessantien opiskelijaravintolaa on käytetty kiinteiden opiskelijaryhmien oppimisympäristönä, mihin opiskelijaryhmät määrätään suorittamaan tiettyjä tutkinnonosia. Vuoden 2018 alusta uudistuneen ammatillisen koulutuksen (Laki ammatillisesta koulutuksesta 531/2017) myötä opiskelijoiden opintojen henkilökohtaistaminen on johtanut siihen, että opiskelijaravintolan keittiöön ei löydy ohjattavia opiskelijoita kuin satunnaisesti. Koska opiskelijaravintolassa ei enää opiskella ryhmittäin, opiskelijaravintolan tuotannon ohjauksen ei ole tarkoituksenmukaista olla Stadin ammatti- ja aikuisopistossa.

Kaupunginhallitus on aiemmin hylännyt (päätös 25/26.6.2017) ehdotuksen tukipalvelutyöntekijöiden siirrosta kasvatuksen ja koulutuksen toimialalta palvelukeskusliikelaitokseen, mihin sisältyi myös kolmen kokin työtehtävän siirto. Ammatillisen koulutuksen reformin aiheuttamat vaikutukset opiskelijaravintolan toimintaan eivät tällöin kuitenkaan olleet tiedossa.

Asia on käsitelty siirtyvän henkilöstön kanssa yhteistoimintamenettelyn mukaisesti. Luottamusmiesten kanssa on keskustelu muutoksen perusteluista ja vaikutuksista 8.5.2019. Henkilöstön kanssa on pidetty yhteistoimintakäsittely 23.5.2019. Asia on ollut yhteistoimintakäsittelyssä toimialan henkilöstötoimikunnassa 27.5.2019 ja palvelukokonaisuuden henkilöstötoimikunnassa 29.5.2019. Toimialan ja palvelukokonaisuuden henkilöstötoimikunnassa todettiin yhteistoimintamenettelyn toteutuneen. Asia käsiteltiin palvelukeskusliikelaitoksen henkilöstötoimikunnassa 18.6.2019 ja todettiin yhteistoiminnan toteutuneen asianmukaisesti.

Hallintosäännön (12 luku 1 § 1 mom. kohta 10) mukaan kansliapäällikkö päättää viran ja viranhaltijan siirtämisestä toimialalta toiseen tai toimialan ja keskushallinnon välillä sekä päättää työntekijän siirtämisestä toimialalta toiseen tai toimialan ja keskushallinnon välillä

Detta beslut publicerades 05.09.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Sanna Tonteri, neuvottelupäällikkö, puhelin: 09 310 36274

sanna.tonteri@hel.fi

Koskinen Dan, koulutuspäällikkö, puhelin: 09 310 84768

dan.koskinen@edu.hel.fi

Jaana Bruce, henkilöstöpäällikkö, puhelin: 09 310 27132

Beslutsfattare

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Nina Gros
henkilöstöjohtaja

Bilagor

1. Liite 1
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.