Päivystysapu 116 117-numeroon liittyvä yhteistyö ja kustannusten jakaminen HUS:n ja Helsingin kaupungin välillä

HEL 2019-009353
Ärendet har nyare handläggningar
§ 48
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Päivystysavun 116 117-numeroon liittyvä yhteistyö ja kustannusten jakaminen HUS:n ja Helsingin kaupungin välillä

Social- och hälsovårdssektorns sektorchef

Päätös

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti hyväksyä Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymän (HUS) ja Helsingin kaupungin välisen uudistetun sopimuksen Päivystysavun 116 117-numeroon liittyvästä yhteistyöstä ja kustannusten jakamisesta.

Päätöksen perustelut

HUS-alueella on otettu käyttöön 9.10.2017 lähtien yleiseurooppalainen 116 117 -palvelunumero Päivystysapu-nimistä kiireellisen hoidon neuvonta- ja ohjauspalvelua varten. Päivystysapu tarjoaa 24/7 puhelinpalvelun kansalaisten ja ammattilaisten kiireellisen hoidon ohjauksen ja neuvonnan kysymyksissä.

Helsinki ja HUS ovat sopineet 116 117 -numeroon liittyvästä yhteistyöstä ja kustannusten jaosta 20.11.2019 allekirjoitetulla sopimuksella päivystysavun 116 117 -numeroon liittyvästä yhteistyöstä ja kustannusten jakamisesta (toimialajohtajan viranhaltijapäätös 6.9.2019 § 122). HUS on siirtynyt tämän jälkeen 116 117 -numeron käytössä Sotedigi Oy:n kilpailuttaman puitesopimuksen myötä uuteen sairaanhoitopiirikohtaiseen sopimukseen. Uuden sopimuksen myötä puheluiden hinnoittelu on muuttunut siten, että 116 117 -palvelunumeron siirtomaksu on 0,1013 € / min (alv 0 %) kun aikaisemman sopimuksen mukainen vanha hinnoittelu oli 0,18 €/min (alv 0%) matkapuhelinverossa ja 0,08 €/min (alv 0%) lankapuhelinverkossa.

Helsingin kaupungin ja HUS:n välisellä uudistetulla sopimuksella sovitaan 116 117 -numeron käyttökustannusten jaon jatkumisesta HUSin ja Helsingin kesken. Tällä uudistetulla sopimuksella HUS ja Helsinki sopivat yhteistyöstä 116 117-numeron käyttökustannusten jakamisesta sopijapuolten kesken 1.11.2019 lähtien.

Sopimus astuu voimaan molempien osapuolten allekirjoitettua sopimuksen.

Sopimus korvaa voimaan astuessaan aikaisemman 20.11.2019 allekirjoitetun sopimuksen Päivystysavun 116 117 -numeroon liittyvästä yhteistyöstä ja kustannusten jakamisesta.

Detta beslut publicerades 27.02.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Atte Viinikka, yksikön päällikkö, puhelin:

atte.viinikka@hel.fi

Timo Lukkarinen, terveysasemien johtajalääkäri, puhelin:

timo.j.lukkarinen@hel.fi

Beslutsfattare

Juha Jolkkonen
sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja

Bilagor

1. Sopimus Päivystysavun 116 117-numeroon liittyvästä yhteistyöstä ja kustannusten jakamisesta (uusittu)
2. Liite 1. Sopimus Päivystysavun 116 117-numeroon liittyvästä yhteistyöstä ja kustannusten jakamisesta (uusittu)
3. Liite 2. Sopimus Päivystysavun 116 117-numeroon liittyvästä yhteistyöstä ja kustannusten jakamisesta (uusittu)

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.