Liikenne- ja pysäköintijärjestelyt Senaatintorin ympäristössä
Liikenne- ja pysäköintijärjestelyt Senaatintorin ympäristössä
Päätös
Liikenne- ja katusuunnittelupäällikkö päätti, että toteutetaan liikenne- ja pysäköintijärjestelyt Senaatintorin ympäristössä 1.4.–31.10.2020 piirustuksen 7034 mukaisesti.
Päätöksen perustelut
Senaatintorin ympäristössä on kahden vuoden ajan kokeiltu tilapäisiä liikenne- ja pysäköintijärjestelyjä. Hallituskatu on muutettu kävelykaduksi, Rauhankatu on yksisuuntaistettu ja matkailuliikenteen pysäköintipaikkoja on lisätty. Päätökset on tehty palvelut- ja luvat yksikössä. Matkailukaudella 2020 järjestelyt kuten aiemmin. Tavoitteena on, että tulevina vuosina matkailuliikenteen linja-autojen pysäköintiä rajoitetaan Senaatintorilla.
Muuna aikana järjestelyt piirustuksen 5137-1, kslk 575 § 12.12.2002 mukaisesti. Senaatintorin itäisempi lippuautomaatti on poistettu lsp 210 § 19.12.2014 päätöksellä. Unioninkatu 36 edusta lsp 297 § 14.12.2007 mukaisesti sovelletusti (mittaripaikat/lippuautomaattipaikkoina ja pysäköintikiellot 1.11.−31.3.).
Kustannusennuste
Rakennukset ja yleiset alueet, Rakennuttaminen 7 500 euroa
Toimivalta
Helsingin kaupungin hallintosäännössä (16 luku 6 § kohta 1) on liikenne- ja katusuunnittelupäällikön toimivallassa päättää katu- ja muulle yleiselle liikenteelle tarkoitetulla alueella merkitykseltään vähäisistä yksittäisistä liikennejärjestelyistä.
Detta beslut publicerades 24.02.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Jari Tikkanen, liikenneinsinööri, puhelin: +358931037089