Vuokraus, matkapuhelintukiasema, Pakilantie 86, DNA Tower Finland Oy
Paloheinänkentällä sijaitsevan matkaviestinverkon tukiasemapaikan vuokrasopimuksen muuttaminen
Päätös
Liikuntapaikkapäällikkö päätti vuokrata DNA Tower Finland Oy:lle Paloheinänkentän alueelta, kiinteistöstä 91-423-3-1086, maa-alueen matkaviestiviestintukiaseman toimintaa varten. Matkaviestintukiasemalle sijoitetaan 42 metrin korkuinen masto ja 15 k-m²:n laitekoppi.
Vuokra-aika alkaa 01.05.2024 ja jatkuu toistaiseksi voimassaolevana kuuden kuukauden molemminpuolisin irtisanomisajoin.
Liikuntapalvelukokonaisuus soveltaa vuokranmäärittelyyn kaupunkiyhteisiä kiinteistötoimen määrittämiä matkaviestintukiasemien vuokrauskäytäntöä ja laskentaperusteita. Kokonaisvuokrataso lasketaan vuosiperusteisena. Vuokraan lisätään kulloinkin voimassa olevan suuruinen arvonlisävero.
Vuosivuokra, joka vastaa joulukuun 2023 indeksilukua 2316 on 2 327,58 €. Vuokraan lisätään kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero.
Vuokran määräytymisen laskentakaava on seuraava:
Laitesuoja: 50 €/kem² x 15 kem² x 5 % x 23,16 = 868,50 €
Masto: 30 €/m x 42 m x 5 % x 23,16 = 1 459,08 €
Kaupunki ei vastaa vuokralaiselle aiheutuneista kustannuksista, mikäli päätös oikaisuvaatimuksen, kunnallisvalituksen tai ylemmän toimielimen päätöksen johdosta muuttuu tai kumoutuu.
Päätöksen perustelut
DNA Tower Finland Oy:lle on 25.5.2017, 10 §, vuokrattu Paloheinänkentän alueelta maa-alue 15.2.2017 alkaen matkaviestinverkon tukiasemapaikaksi. Vuokra-alueella on n. 15 m²:n kokoinen laitetila ja n. 30 m korkea masto, jonka vuokralainen vaihtaa 42 korkeaan mastoon.
Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan 20.6.2017 (5 §) päätöksen perusteella liikuntapaikkapäälliköllä on oikeus antaa vuokralle tai luovuttaa muuhun käyttöön maa-alueita, tiloja ja laitteita toistaiseksi, mikäli vuokrasuhde on sovittu päättyväksi enintään kuuden kuukauden kuluttua irtisanomisesta. Päätös koskee mm. matkaviestintukiaseman tarvitseman tilan antennipaikkoineen ja rakennelmineen vuokraamista vakuudetta alan toimijoiden käyttöön siten, että maksuperusteiden ja vuokrausehtojen osalta noudatetaan soveltuvin osin kaupunkiympäristön toimialan kulloinkin päättämää ja noudattamaa vuokratasoa sekä muutoin kaupungilla yleisesti vuokrauksesta noudatettavaksi sovittuja periaatteita.
Detta beslut publicerades 28.02.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Piritta Forsell, yksikön päällikkö, puhelin: 09 310 40825